donderdag 7 februari 2013

Zand, modder en veel water

Na de mooie winterse dagen is het weer milder geworden en daardoor de bodem zacht en modderig. Maar dat houdt ons niet tegen eruit los te trekken om de ledematen soepel te houden.

En beetje anders is het als men afspraken heeft staan die op zo'n natte dag ergens in het veld plaatsvinden. Hondensport. Maar ja, de honden en ik moeten leren. Tenslotte is een goed getrainde hond makkelijker te houden en men beleeft heel veel meer plezier met een goed opgevoede hond.

Voldoende doeken om de honden droog te wrijven, dubbele kleding om te verwisselen als ze helemaal doorweekt zijn en natuurlijk de rugzak met de voorwerpen om te trainen ingepakt, en dan los! De rit naartoe levert 90 minuten vertraging op door files, 4 ongelukken en langzaam rijdend verkeer.
Mannetje lief thuis verklaarde me voor gek omdat ik hoest en mijn schedel wat bromt door de verkoudheid. En toch heb ik het over voor de honden!

Oeps, fototoestel vergeten.....
Jammer, net op die dag was de rijn over de oevers gekomen en het zag fantastisch uit, hoe de machtige bomen in het water stonden.

Na de training in volle werkkleding.


Het draaien op de veldweg ging even niet zo goed, lieve kameraad!



Ook Bessel is heerlijk bruin geworden, 
ze hebben na de training nog gewandeld langs de rijn.
Mijn auto heeft ook een wasbeurt nodig.


Straks worden jullie dank heerlijk lauwwarm
 water uit de gieter weer helemaal schoon!


Ik heb toch niet teveel beloofd? Het buikje weer stralend wit!




3 opmerkingen:

  1. Mooie foto's, heel herkenbaar Barbara.
    Je schrijft voldoende doeken meenemen, maar ik heb jaren terug de doeken vervangen door de pet towel.
    Doeken blijven ook na uitwringen altijd vochtig met als gevolg veel vocht in de auto.
    De pet towel wring je uit en gaat in een koker, waardoor minder vocht in de auto blijft zitten. Ook droog je de hond er makkelijker mee af, hij neemt als een zeem het water op én de hond is sneller droog. Voor meer informatie zie o.a. http://www.natteneuzen.nl/products/Pet-Towel.html
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip, Jan. Je hebt gelijk, de Pet-Towel is handig. Ik heb er twee, maar gebruik ze niet regelmatig. Gewoon vergeten. Brigitte Elsman heeft me laatst ook daarop geattendeerd. In toekomst zal ik ze weer regelmatig gebruiken.
      Ik vind wel dat Bessel positiver reageerd op de handdoek. Daarom zal ik de handdoek aan het eind van de verzorging toch noch even gebruiken.
      Dat met de vocht in de auto is inderdaad een onaangenaam bijverschijnsel. Ik verstop dan de gebruikte handdoeken ook steeds in een plasticzak. En het kleedje, waarop de honden liggen in de bench komt meteen thuis aangekomen over de verwarming om op te drogen. Idem dito mijn voetkleedje. Goed, dat ik nu regelmatig langer rij en de verwarming het goed doet. Verder heb ik in de auto steeds een vochtvretend kussen dat ik ook regelmatig op de verwarming leg om op te drogen.

      Verwijderen
  2. Wat een mooi wti-zwart hondje op de laatste foto!
    Je moet echt wel een beetje gek zijn om in deze omstandigheden toch te gaan trainen met de honden. Maar ik zeg: "Chapeau!"
    Groetjes,
    Josette

    BeantwoordenVerwijderen