donderdag 6 december 2012

De eerste sneeuw

Afgelopen vrijdagavond, 2 december begon het voor het eerst in het jonge leven van Foppe te sneeuwen. Ik heb het niet opgemerkt omdat het buiten al donker was. Toen ik op de balkon licht maakte is Foppe voor de balkondeur gaan zitten. Hij keek verbaast naar buiten naar de dwarrelende sneeuwvlokken. Ik was benieuwd hoe hij zich buiten gedroeg. 
Dus jas, sneeuwlaarsen en handschoenen aan, riemen gepakt en naar buiten met de beiden. Eerst bleef Foppe op de trap staan kijken. Dan ineens holde hij naar buiten en probeerde de vlokken te pakken. Het was een leuk gezicht hoe hij steeds weer naar de vlokken hapte en met de poten de sneeuw op de bodem wegduwde.

Foppe is verbaast over de witte zachte sneeuw.

Ik heb sneeuwballen gegooid, Bessel is er gek mee. Maar Foppe ging liever Bessel aansluipen.


aansluipen nu, Bessel kijkt even naar de sneeuwbal


Na enkele minuten begon Foppe te dollen. Hij holde als een gek rond en blafte van opwinding.




hollen en dollen


Ik ga graag in de sneeuw wandelen. De honden blijven schoon, hebben lol en er zijn vele sporen van dieren die ik probeer te determineren. Ook is het veel lichter met sneeuw. Het is zelfs mogelijk 'snachts door het bos te wandelen omdat de sneeuw reflecteert. Als het vers gesneeuwd heeft is het heel bijzonder om het landschap in dit andere gezicht te zien.



heerlijk graven, het ruikt naar muizen...


Tijdens de laatste ronde van de avond. Foppe rook iets onder de sneeuwlaag. Dan graven maar....

wordt vervolgt....

1 opmerking:

  1. Hier viel vandaag de eerste sneeuw. Amy is vooral druk met haar neus erin aan het snuffelen naar allerlei geurtjes. Vanmiddag heeft ze wel even gerend, maar niet bijzonder gek gedaan. Aike vindt het ook altijd leuk als ik sneeuwballen gooi, maar Amy was ook alleen maar met hem bezig. Grappig dat zowel Foppe als Amy meer met de andere hond bezig zijn. Echt broer en zus!

    BeantwoordenVerwijderen