woensdag 24 oktober 2012

Zomaar een herfstdag.

Wonen midden in een wandelgebied heeft zo zijn voordelen. De laatste dagen was het zomers warm terwijl de bomen hun kleur veranderden in een geel-rode pracht. Eigenlijk heb ik volop te doen thuis, maar het weer nodigt uit om te gaan wandelen. Dus schoenen aan, fototoestel pakken, hondenlijnen pakken en weg!


Bessel zoals meestal voorop, hij is ongeduldig. Foppe kijkt wachtend naar mij.








Op het pad naar buiten de omheining.

















Hier gaat het naar buiten....

















Het ruikt lekker hier!



Was hier net even een muis?























Foppe ontdekt overal vogels en blijft dan geïnteresseerd staan kijken. Hier is het een kraai in het weiland.






Bessel is te ver, hij wordt teruggeroepen. Maar hij vindt het niet leuk.  Foppe wacht totdat hij in de buurt is en gaat hem dan aanvallen (tenminste als ik niet ingrijp).




Door het water denderen....
...maar ook heel behoedzaam, pootjes tillen...




....of happen naar drijvende blaadjes....







....of naar wandelaars kijken en daarbij alles andere vergeten.





Een mooi stukje weg boven de vallei.



Genieten, kijken, luisteren, hollen en stilstaan.






















Terug in het dal, langs het beekje.



Nog even stout op de berm hollen en dan terug naar huis, de laatste meters weer aan de lange lijn.


















6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's Barbara! Puur genieten! En die schitterende omgeving vlak naast je deur.
    Wellicht kan ik met Brigitte mee, als ze de stamboom van Foppe komt brengen....!
    Groet,
    Josette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was puur genieten! Zo van "pluk de dag". Nu zijn er weer donkerderde dagen met wolken en af en toe wat motregen. Zo kan het mos blijven groeien.....
      Ik hoop zeer, dat je mee kan komen als Brigitte haar bezoek bij ons wil doen. Voor Foppe zeker ook leuk als zijn zusje hem komt bezoeken.
      Groetjes,
      Barbara

      Verwijderen
  2. Hoi Barbara,
    Wat een mooie foto's van de honden maar zeker ook van het bos bij jullie in de buurt,
    In de herfst is het bos op zijn mooist. genieten er maar van.

    Groetjes Monique.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elke omgeving heeft zo zijn leuke bijzonderheden. Laatst was ik op een vlakte bij de Rijn wandelen met Foppe (na het jagdtraining). Ook de vlaktes zijn heerlijk, zo overzichtelijk en oneindig. Dan kom je je heel klein voor. En hondjes mogen ver, heel ver en je hebt ze nog steeds in het oog.
      Maar nu geniet ik in de daad van de herfstkleuren. Ik bekijk de foto's ook heel graag. Ze roepen zo een warme sfeer op.

      Verwijderen
  3. Wauw!!! Prachtig!! Op zich hou ik niet zo van de vele regen en wind in de herfst, maar de mooiste foto's zijn toch wel in dit seizoen te schieten. Echt mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken dat gedrag van Foppe om Bessel aan te vallen. Aardje naar het moertje in dit geval. Imre doet dat bij haar moeder Floran en Guusje heeft het van Imre geleerd...

    Prachtige plaatjes!
    Ik kom gauw eens even mee wandelen.

    Groetjes,
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen