dinsdag 7 mei 2013

Lol bij het beekje

De zonnige en warme dagen van afgelopen week lokte mij elke dag voor lange wandelingen in de natuur. Natuurlijk ging het fototoestel steeds mee. 
Een keer ging ik aan ons bescheiden zwemparadijs. Heel mooi gelegen, maar meer dan een paar meter zwemmen lukt de honden niet. Desondanks hebben we erg veel lol gehad. Hier enkele impressies:



Foppe, druipend nat, hij was met de tak hout
in de vang op de wortel geklauterd.
 
Toen ik hem riep, ging hij voorzichtig het water in.
 

Bessel was iets rustiger dan Foppe, maar hij was
duidelijk actiever dan voor de komst van Foppe.


Foppe genoot van het water. Hij verzon zelf
spelletjes, en al was het maar Bessel te pesten -
aansluipen.....
  
Neen, hij had nog lang niet genoeg!


En dan de grote verrassing –
Bessel sprong geheel zonder te motiveren
voor het eerst in zijn leven in het water!

Om zich daarna te schudden dat het spetterde.

Mooi wachten, vrouwtje was aan het fotograferen.

Hij wordt langzaam een volwassen hond - mijn Foppe.

Foppe observeerde weer eens een vogeltje....

En dan moesten we toch eens verder.

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè Barbara, als je ziet dat Bessel steeds meer durft te ondernemen.
    Foppe is een soort Helphond, het werkt therapeutisch.
    Leuke serie, de blik op de voorlaatste foto is heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Barbara,

    Wat leuk dat door middel van Foppe, Bessel steeds meer durft.
    Het zijn weer leuke foto's geworden.
    Foppe is een pluizebol na zijn bad. Leuk hoor om met twee van deze lieve honden de natuur in te gaan.
    Groetjes Monique en Saar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Monique en Jan,
      wat ben ik blij voor Bessel dat Foppe hem zo goed doet. Binnenkort is Bessel jarig en dan zal ik een blog over Bessel schrijven....
      Groetjes, Barbara

      Verwijderen